23.13

Åh, jag älskar allt som lever. Inbillar jag mig i alla fall. När livet är som bäst älskar jag allt och alla, jag bryr mig inte om det jobbiga. I dag var en sådan dag. Även fast jag endast gled runt i huset, växlade mellan att vara inne och ute, uppe och nere, och göra mest ingenting hela dagen. Många dagar är sådana i mitt lilla liv. Visst kan det låta tråkigt, jo, det är det, ibland. Men jag har vant mig vid ensamma stunder, vant mig vid min ganska stora och ganska irriterande familj, jag säger inte att de är det jämt, men ibland.
När jag är så här ensam försöker jag tafatt komma på vem jag är, hur jag är, vad jag igentligen vill, vad jag tycker om och så vidare. Det är inte lätt. Ja kan sitta i timmar och tänka på sådant, stirra i den där smala och avlånga spegeln. När jag inte orkar med mig själv försvinner jag in i böckernas värld, önskar att mitt ointressanta liv skulle vara lite mer som deras. Jag vill mer än annat att det ska hända något. Det är därför jag läser.
 
 

Kommentarer
Postat av: Clara Ringqvist

Fina bilder!

Svar: Tack så jättemycket, blir så glad!
Emelie Nygren

2012-08-16 @ 20:22:08
URL: http://clararingqvist.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0