Måndag 30/7

Livet rullar på, kanske, kanske klarar jag mig utan att helt bryta ihop, låsa in mig på rummet, dra ner rullgardinerna och endast ha några ljus tända och näsan nere i en bok. Läsa för många deprimerande bloggar, som jag delvis älskar och hatar. Men då borde det ju liksom väga upp och bli okej? Nja, hatar är för att man själv bara vill tycka synd om sig själv, förvärra allting och tänka: fan vad dåligt jag har det. Älskar är för att man kan känna något slags medlidande och för att jag nästan inte klarar mig utan alla fina texter. Men jag orkar verkligen inte bli sådär slapp, som om all livskraft runnit ur mig. Snälla, låt mig slippa.
Skriv nånting, om dina vardags rutiner, något speciellt minne, hur du gör när allt är kaos och all tid på spotify är ute, då du ingenting har att trösta dig med. Jag bryr mig inte om vad ni skriver, för jag läser vad som helst, vad som helst.

Kommentarer
Postat av: Julia

Jag älskar att sitta uppe på natten och dricka tio koppar med te i muminmuggen. Och tydligen så älskar jag att ljuga om sådant, för jag sitter egentligen bara uppe när klockan är elva och får bara i mig en kopp med te, eller två, innan jag blir så varm i magen att jag måste sätta på min vita fläkt och kyla ner mig.
Och ärligt talat så gillar jag inte att sitta uppe på natten, för de gånger jag inte lägger mig förren klockan halv två för att jag har suttit och förvirrat mig bland bloggar och fotografier, så har jag alltid undrat vad mycket bättre saker jag har kunnat göra för världen än att sitta och titta på en dator. Sitter du uppe på natten? Vad gör du då?

Svar: Hihi, så intressant och bra du skriver Julia! Jo, jag brukar sitta uppe på nätterna. Ibland sitter jag vid datorn och gör precis samma sak som du, läser bloggar, kollar på fotografier, och även fast jag redan kollat på samma blogg kanske tre gånger samma kväll, klickar jag alltid in igen säkert fem gånger till. Även fast jag vet att inget nytt inlägg har blivit publicerat. Annars så läser jag, ibland kan klockan slå halv fyra innan jag bestämmer mig för jag jag måste sova.
Emelie Nygren

2012-07-30 @ 22:06:44
URL: http://baramittlillaliv.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0