Hjärtslag och tänk.

Hur vet vi vem vi ska lita på? Hur vet vi vem som är rätt för oss?
Människor kommer att dömma dig i förväg, se ner på dig, ta dig i andra hand, ytnyttja dig. Men det viktigaste är att fortsätta kämpa, att inte ge upp hoppet. För förlorar man hoppet så vet man nog inte riktigt vad man ska göra.
Peppa dig själv. Tänk, men jag är faktiskt bra, jag duger, jag är fin. Försök att se framgångar i stället för motgångar. Möt den nya dagen med ett leende, möt världen med ett leende. Lev livet men ta dig samman för att sedan göra det som är viktigt. Och tappa inte bort dig själv på vägen.
 
Jag själv lever väl minst sagt i en drömvärld. Jag menar inte att mitt liv är som en dröm. Men det duger. 
Jag vet inte, kanske kollar jag på alldeles för mycket övernaturligt och det är där jag får "perfektionen" i från. Samtidigt tänker jag på hur alla som har det övernaturliga bara vill vara normal. Vi vill alltid ha det vi inte kan få.
 
 

Kommentarer
Postat av: Mirjam

Åh så fint skrivet. kram!

Svar: tack!
Emelie Nygren

2013-03-01 @ 22:29:44
URL: http://kortochgott.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0