Juli ångest

Kom på att jag glömt säga "hej då" juli och "hej" augusti. Juli ska väl vara en bra månad? Bada, sola, träffa kompisar, bada, sola, träffa kompisar. Sådär blev det väl med det. För det första så var solen inte på bra humör, och för det andra så var alla kompisar bort resta nästan hela tiden.
Jag har tänkt alldeles för mycket, på saker jag aldrig tänkt på förut. Sänt mord blickar mot skolan jag går i när jag åkt förbi, där inne finns det nog inget posetivt förutom kompisarna. På skolområdet kan jag inte andas på riktigt. Och saken är den att jag inte riktigt förstår helt och fullt vad den där skolan har gjort för att förtjäna det starka hatet om man bortser från alla kopiösa mängder av prov, läxor, långa skoldagar, jobbiga lärare, och så vidare.
Juli alltså. Jag har varit i skåne och tagit fina bilder, besökt ullared, shoppat, mycket, tjänat pengar, fikat för första gången på starbucks, åh, vad fint det är där, sovit länge på morgonarna, tagit sommarens första dopp, läst, varit vaken till fyra, skrattat, slitit på håret genom att färga det, och träffat kompisar ett antal gånger.
ibland har det kännts som huvudet ska explodera och hjärtat stanna, och ibland har jag mått så bra som aldrig förr. Varför blir det så här? Alla humörsvängningar blir bara för mycket. 

Kommentarer
Postat av: Elina

sv: åh tack sötis!
du skriver jättefint! och du har otroligt fina bilder på bloggen :)
kram

2012-08-02 @ 22:44:47
URL: http://julydreams.devote.se
Postat av: sandraji.blogg.se

sv; åh tack fina du!

2012-08-03 @ 19:03:50
URL: http://sandraji.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0