2012

2012 var väl allmänt tufft. Överdrivet mycket plugg, vänner som lämnar, och september. Men året var också fint. 
Jag lärde mig att dricka kaffe, inte bry mig så mycket om vad andra tycker, sjunga tillsammans med nån annan än mig själv, att inte dömma andra för mycket innan man lär känna dem, och liksom vara mer "jag".
2013 blir som en ny start på mycket. Någonting jag är glad för. Igentligen har jag väl inte bestämt så mycket, det är liksom lite blankt i min hjärna. 
 
2012 i foto
 
mars och april: mars var den månad då jag fick min system kamera,  intresset för foto hade växt sig större och jag klarade mig inte längre med en vanlig digitalkamera. jag fotade mest min lillelillebror, saker på rummet och ego-picks (men det får ni inte se). jag tog även bilder med wilma när vi åkte longboard, och en så fotade jag lite med amanda, karin och wilma, men då var det inte så seriöst.
 
maj: jag började lära känna min kamera bättre. sen så hade jag och wilma en lite "större" fotografering. jag fick även photoshop.
 
juni,juli och augusti: jag fotade mycket lin, te och böcker (sommaren 2012 var jag te och läs tokig) och annat sommrigt.  i slutet på augusti köpte jag dr.martens och var extra lycklig.
 
september: en månad utan fotograferingar, istället tog jag kort på annat i min omgivning. jag började spara på gammla kameror. KÅNKEN.
 
oktober: då jag upptäckte att min bror faktiskt dög som fotograf (jag letar fortfarande efter en fjärrutlösare), det blev mycket bilder med stickade tröjor, skog, jag redigerade dem helst med mörkare övertoningskartor och försökte få till något lite spännande och mystiskt i bilderna.
 
november och december: när jag kollar i mitt arkiv har jag inte alls så mycket bilder från november, för det var då jag tog lite paus från bloggandet. därav inte så mycket fotografier.jag tyckte extra mycket om svartvita bilder. men i december kom jag igång igen ordentligt, tjockmössor, klänningar, kjolar.

 

Kommentarer
Postat av: julia.

Alltså. Jag slutar aldrig förundras. Alla bilder du tar är så himla fantastiska. Du är verkligen begåvad, vackra flicka.

Svar: åh, du är så himla fin julia. jag blir så glad när du skriver sånna vackra ord.
Emelie Nygren

2013-01-01 @ 02:08:09
URL: http://baramittlillaliv.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0