River en vacker dröm.

 
Igår hälsade jag på min fina mormor två gånger. Vi pratade om livet och tittade i gammla foto album. Hon bjöd på plättar med hallon, så som hon nästan alltid gör. 
Jag gick runt i små butiker med Karin och letade efter billiga guldklimpar på rean för tredje gången. Jag köpte en glittertröja från bikbok för otroliga 50 kronor, ett fint halsband som ska likna en krage och en utomordentlig parfym.  Nu kommer jag lukta fruktigt och gott, mango men ändå persika. 
Vi tog en långfika på ett pensionärs stämplat café, men det gjorde inte så mycket i alla fall.
 

Kommentarer
Postat av: J.

Åh, det där halsbandet alltså! Dösnyggt.
Tjarå.

Svar: taaack!
Emelie Nygren

2013-01-04 @ 17:37:10
URL: http://baramittlillaliv.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0